IQRF Wireless Challenge III: soutěž o nejlepší bezdrátovou aplikaci

Doporučujeme

V lednu 2017 bude spuštěn další ročník oblíbené mezinárodní soutěže pro techniky a technicky nadané studenty „IQRF Wireless Challenge III”. „Využijte své schopnosti, navrhněte nejlepší aplikaci pro bezdrátovou technologii IQRF a bojujte o hodnotné ceny,“ to je výzva programátorům, vývojářům, technikům a studentům z celého světa.

Soutěž je otevřena od 1. 1. 2017 do 21. 5. 2017, finálové klání nejlepších projektů bude probíhat formou interaktivního veletrhu v červnu 2017. Mezi hlavní odměny patří moderní vývojové nástroje světa bezdrátových technologií a IoT, nadějným technikům rádi nabídneme zaměstnání.

Akcelerátor Green Light jde do finále! Registrace jsou spuštěny

Doporučujeme

23. února vás zveme na největší startupovou show v kraji! Které nápady budou nejlepší? Registrace nutná.

Vstup je zdarma. Na akci se registrujte zde.

Přijďte se podívat s jakými nápady se letos týmy účastnily tříměsíčního GREEN LIGHT akcelerátoru. Jak se připravily na svou první velkou prezentaci před porotou a investory a kdo si odnese ceny v hodnotě 150 tisíc Kč?

Hlasováním v kategorii Cena publika zároveň postoupíte do slosování o lístky na festival Colours of Ostrava 2017!

Celá akce proběhne v Aule VŠB-TUO od 15 hodin.

Rámcový program Startup Show:

14:30 – 15:00 Registrace v Aule VŠB-TUO

15:00 – 16:45 Prezentace podnikatelských nápadů

16:45 – 17:15 Přestávka

17:15 – 18:15 Vyhlášení vítězů

Bližší informace o programu naleznete na webu greenlightvsb.cz. Zde také postupně zveřejníme informace o finálových projektech.

V tomto roce nás opět podpořila řada firem a institucí, zejména SDE Software Solutions a Moravskoslezský kraj, kteří jsou našimi hlavními partnery.

Srdečně zvou organizátoři Green Light!
www.facebook.com/PodnikatelskyInkubator 
www.twitter.com/inkubatorvsb

I na nepřehledných úsecích silnic může být bezpečněji

Doporučujeme

Tým vědců z VŠB – Technické univerzity Ostrava pracuje na zařízení, které pomůže zvýšit bezpečnost na českých silnicích. Výsledkem bádání budou svodidla doplněná o světelné moduly, které generují elektrickou energii pomocí tlakové vlny projíždějícího vozidla. Díky nim tak dojde k automatickému osvětlení části vozovky a lepší přehlednosti právě projížděného úseku.

„Cílem našeho řešení je zvýšit bezpečnost nepřehledných úseků a přitom využít chytré a ekologické nástroje“, říká doc. Stanislav Mišák, vedoucí týmu vědců Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Dle statistiky nehodovosti za rok 2016 šetřila Policie ČR 98 864 dopravních nehod, při nichž bylo usmrceno 545 osob. Celková hmotná škoda odhadnutá policisty dosáhla téměř 6 milionů Kč. K možnému zlepšení dlouhodobě špatné situace na českých silnicích by mohl přispět právě nápad vědců pod vedením doc. Mišáka.

Tým pracuje na zařízení, které dokáže generovat elektrickou energii ve světelných modulech instalovaných po obvodu vozovek pouze pomocí tlakové vlny projíždějícího vozidla v místě instalace. Při umístění např. na svodidlech již není potřeba žádný přívod elektrické energie k napájení namontovaných svítidel.  Dojde tak k automatickému osvětlení části vozovky, tedy k lepší přehlednosti a tím i větší bezpečnosti, a to především v zatáčkách a hůře viditelných úsecích.

K dalším výhodám řešení patří jeho jednoduchost při montáži do stávajících svodidel i vyšší mechanická odolnost v porovnání s jinými zařízeními obdobného účelu. Potenciálními zákazníky tak mohou být v budoucnu instituce, které působí v oblasti bezpečnosti silničního provozu nebo firmy provádějící dopravní stavby.

Vývoj prototypu by měl být ukončen v srpnu 2019 a bude spolufinancován programem GAMA TAČR (GAMA je program aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Technologické agentury České republiky). Garantem realizace tohoto řešení je Centrum energetických jednotek pro využití netradičních zdrojů energie VŠB-TUO.

1. místo z výstavy Infotherma pro VŠB-TUO

Doporučujeme

V rámci 24. ročníku mezinárodní výstavy Infotherma 2017 získal doc. Mišák z Centra ENET VŠB-TUO 1. místo za projekt Sofistikovaný systém řízení energie pro zajištění celoroční energetické soběstačnosti provozu rodinného domu.

V internetové soutěži zaujal hlasující chytrý systém řízení energie, který propojuje energeticky soběstačný dům s baterií elektromobilu.

Energeticky soběstačný dům celoročně využívá tepelnou a elektrickou energii z obnovitelných zdrojů, kterou uchovává ve standardních bateriích, ale také akumulátorech elektromobilu. Právě akumulátory elektromobilu slouží pro potřeby napájení domu v době, kdy uživatel nemá v plánu elektromobilem cestovat. Chytrý systém řízení energie je schopný odhadnout maximální možnou míru využití kapacity akumulátoru s ohledem na hloubku vybití a potřebu uživatele domu na cestování pro další dny.

Na základě 36 měsíčního měření byla zjištěna další výhoda, a to zvýšení energetické soběstačnosti rodinného domu s tímto sofistikovaným systémem řízení energie až o 43 % oproti běžnému provozu. Na základě vstupních informací jako je předpověď výkonu z obnovitelných zdrojů, spotřeby elektrické energie a stavu nabití akumulátoru chytrý systém navrhne plán spotřeby energie objektu pro daný časový interval. Systém také průběžně informuje uživatele rodinného domu o stavu energie.

Systém chytrého řízení energie je využitelný nejen pro rodinné domy, ale také pro polyfunkční budovy či mikroregiony.

Chytré osvětlení jako klíčová technologie pro Smart City

Doporučujeme

Vědci z VŠB-TUO pracují na nové technologii, díky které bude možné řídit venkovní i vnitřní osvětlení na dálku.

Jedná se o další projekt spadající do konceptu Smart technologií a využijí jej především provozovatelé veřejného osvětlení, tedy města a obce.

Nově vznikající technologii BroadbandLIGHT, tedy širokopásmové dálkové řízení svítidel, přibližuje garant skupiny výzkumného týmu, profesor Karel Sokanský z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO: „Přínos vidím v tuto chvíli ve využití sítě veřejného osvětlení, která je v majetcích měst a obcí, k aplikaci dalších technologií jako jsou vysokorychlostní přenosy dat (např. free Wi-Fi pro obyvatele), kamerové systémy, dynamické řízení dopravy, on-line snímání potřebných informací v rámci jednotlivých městských částí atd., což výrazným způsobem zvýší možnosti sítě veřejného osvětlení jako veřejné služby“.

Technologie BroadbandLIGHT znamená komplexní řešení požadavků na sofistikované centralizované řízení. Díky zajištění datové konektivity v prostoru je možné začlenit osvětlení do konceptu Smart technologií, což tradiční úzkopásmové řízení neumožňuje.

Pro novou technologii širokopásmového dálkového řízení světel navíc není nutné budování nové infrastruktury. Srdcem celé technologie je inteligentní driver, který je technologicky neutrální. Tento driver dokáže komunikovat nejen prostřednictvím mobilní datové sítě, ale i prostřednictvím přenosu dat po silovém vodiči a samozřejmě i po optickém vlákně.

Přidanou hodnotou dálkového centralizovaného řízení je možnost napojit např. kamerové systémy, díky čemuž dojde k součinnosti více technologií a tedy k úspoře energie. Navíc je možné každé svítidlo doplnit o kameru na bázi IP pro sledování pohybu v obraze a dynamické řízení provozu na pozemních komunikacích prostřednictvím intervalů na semaforech.

Na výzkumu této technologie se podílí celkem 5 kateder Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO včetně několika desítek významných průmyslových partnerů nejen z Moravskoslezského kraje. V prvním pololetí roku 2017 navíc dojde k budování světově unikátního testovacího polygonu veřejného osvětlení s prvky Smart na půdorysu parkoviště nové budovy Fakulty elektrotechniky a informatiky, kde bude možné spatřit nasazení technologie BroadbandLIGHT na vlastní oči.

Mezi klíčové zákazníky mohou patřit provozovatelé veřejného osvětlení, města a obce. Díky zvyšující se poptávce po tomto řešení mohou být příjmy z projektu v řádech desítek milionů korun za 10 let.

Finanční konzultant, controller (UNIWISE)

Mezi naše nejvýznamnější zákazníky patří společnosti O2 a CPI group.

Náplň práce

Zajímáš se o finanční, nebo manažerský reporting?
Rozumíš finančním výkazům Cash flow a Profit and loss?
Máš ambice pomáhat významným zákazníkům s nastavením jejich klíčových ukazatelů?

Požadavky

  • Znalost Angličtiny
  • Znalost finančního reportingu, ekonomiky, účetnictví
  • Zkušenosti z IT projektů (reporting)
  • Zkušenosti z vytváření podnikových plánů
  • Bydliště v Ostravě a okolí

Nabízíme

  • Pružná pracovní doba
  • Odpovídající finanční ohodnocení
  • Profesní růst (CV obohacené zajímavými projekty)
  • Dynamická firma – malý kolektiv, zaměření na výsledek

Doplňující informace

Termín nástupu: ihned, dohodou

 

Kontakt

Martin Dybal, martin.dybal@uniwise.cz

 

SQL specialista (UNIWISE)

Zajímáš se o databáze, chceš růst v perspektivním oboru práce s daty?
Pomůžeme ti být Business Intelligence profesionálem!
 

Náplň práce

Microsoft SQL server (SQL)
Microsoft Analysis services (OLAP)

Požadavky

  • Chuť se vzdělávat
  • Znalost technologií Microsoft SQL server
  • Zkušenosti z Business intelligence projektů (reporting)
  • Znalost podnikového finančnictví
  • Bydliště v Ostravě a okolí
  • Angličtina

Nabízíme

  • Pružná pracovní doba
  • Profesní růst (CV obohacené zajímavými projekty)
  • Dynamická firma – malý kolektiv, zaměření na výsledek
  • Odpovídající finanční ohodnocení závislé na skutečném přínosu

Doplňující informace

Termín nástupu: hned, dohodou

 

Kontakt

Martin Dybal, martin.dybal@uniwise.cz

 

Specialista zákaznické podpory (EVici webdesign s.r.o.)

UPgates, jedno z největších e-shopových řešení v ČR s desetiletou tradicí, hledá pro svou kancelář zájemce na pozici specialista zákaznické podpory. Pokud tedy miluješ, když můžeš někomu pomoci nebo s něčím poradit, hledáme právě Tebe!

Náplň práce

  • Informační podpora zákazníků prostřednictvím emailu a telefonu (nejedná se o prodej)
  • Vytváření a údržba informační báze zákaznické podpory
  • Project management
  • Koordinace prací mezi vývojářem a klientem

Požadavky

  • Komunikativnost, nadšení pro věc, týmová práce
  • Znalost AJ velkou výhodou
  • Analytické myšlení, iniciativu, flexibilitu
  • Vyžadujeme obecnou orientaci v oblasti webových služeb

Nabízíme

  • Jistotu zavedené společnosti
  • Kreativní práci v příjemném prostředí v mladém týmu zapálených vývojářů
  • Práce s nejmodernějšími internetovými technologiemi
  • Zodpovědnost a profesní růst
  • Odpovídající platové ohodnocení
  • Refresh zóna s fotbálkem
  • Vzdělávání v oboru
  • Spolupráce na významných zakázkách.

Doplňující informace

Nástup na uvedenou pracovní pozici je možný ihned.

 

Kontakt

Svůj životopis zasílejte na email jan.rataj@upgates.cz. Budeme Vás kontaktovat.

Ing. Jan Rataj, 777 698 858

 

Pozvánka na 4. Národní konferenci transferu technilogií

Spolek Transfera.cz a Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava si vás dovolují pozvat na 4. národní konferenci transferu technologií.

Cílem konference je vytvořit prostor pro prezentaci a sdílení nejnovějších poznatků ve strategické oblasti transferu technologií, aktuálních výzev a příležitostí.

Vstupné: 500,- Kč pro studenty, 1000,- Kč pro členy spolku Transfera.cz, 2000,- pro nečleny spolku Transfera.cz. Při registraci tří osob z jedné instituce 50 % sleva na vstupné pro třetí osobu

Vzhledem k omezené kapacitě (zájmové sekce, prohlídka DOV) je nutná rezervace. Svou účast a výběr zájmových sekcí, prosím, potvrďte do pátku 2. září 2016 na e-mailovou adresu katerina.stredulova@vsb.cz.

Bližší informace Ing. Nikolas Mucha, Ph.D. e-mail: nikolas.mucha@vsb.cz.

 

XXI. Setkání podnikatelů

Česko-polská obchodní komora organizuje hospodářské setkání podnikatelů z České, Polské a Slovenské republiky ve spolupráci s Generálním konzulátem Polské republiky v Ostravě, Oddělením propagace ochodu a investic Velvyslanectví Polské republiky v Praze, Opolským centrem hospodářského rozvoje, Moravskoslezským krajem, Slezským a Opolským vojvodstvím, Žilinským samosprávným krajem a Městem Ostrava.

Na setkání podnikatelů jsou zváni zástupci českých, polských a slovenských firem, poslanci a senátoři, zástupci ministerstev, diplomacie a samospráv všech tří zemí.

Setkáním podnikatelů každým rokem zaštitují: Velvyslanectví České republiky ve Varšavě, Velvyslanectví Slovenské republiky v Praze, Velvyslanectví Polské republiky v Praze, Ministerstvo hospodářství Polské republiky, Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky, vojvodství a kraje.

Součástí letošního setkání budou panelové debaty, hospodářská konference a neformální setkání v zahradách Generálního konzulátu Polské republiky v Ostravě.

Jsme přesvědčeni, že XXII. Setkání podnikatelů bude pro Vaší firmu skvělou příležitosti pro navázání kontaktů a získání nových obchodních partnerů a pro prezentaci Vaší firmy v příjemném prostředí zahrad Generálního konzulátu Polské republiky v Ostravě. Zde se každoročně zrodí řada nových osobních a obchodních kontaktů. Diskuse a setkání podnikatelů všech tří zemí přispívá k rozvoji ve všech oblastech našeho života.

V odpoledním programu (od 16.00 do 17.00 hod.) firmy májí možnost konzultace s obchodními rady Polské republiky panem Milanem Wenitem a Slovenské republiky panem Ivo Hanušem a také se zástupcem Czech Trade ve Varšavě panem Adamem Suchánkem.

Zájemci o konzultaci se musí nahlásit do 20.6 na adresu cpok@opolsku.cz . Na základě přihlášení bude Vám sdělen přesný čas konzultace.

Více informací a odkaz na registraci naleznete zde.